17 mars 2011

Troll

Det var skönt idag när vi hämtade Felix från dagis för han var på gott humör och ville gärna följa med hem. Han fick även beröm från dagispersonalen eftersom han hade varit snäll och lyssnat under hela dagen. Det kändes skönt att höra att det även finns sådan dagar.
Under dagen idag hade Felix gjort ett troll i lera. Han sa att det var ett färgglatt troll. Det var ett troll som var målat med blå färg.


Ett tidigare alster
När vi kom hem skulle jag och Felix måla varsin teckning till varandra och sedan gömma den för att sedan gå på skattjakt. Felix var missnöjd när han skulle lägga sig eftersom vi hade glömt att göra en skattkarta över var teckningen låg. Jag lovade honom att vi skulle fixa en sådan i morgon istället.

Under eftermiddagen lekte jag och barnen i Felix rum. Jag och Felix byggde ett högt torn av lego och Felix mätte det för att se så att det var rätt höjd. Han konstaterade att jag hade gjort precis rätt höjd och sa; "Bra jobbat mamma!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar