16 mars 2011

Slappna av

I morse när Felix vaknade berättade han att hade drömt om att Faffa fick ljus i ögonen. Det var Felix som lös med sin nya pannlampa i ögonen på honom och då hade trädgården blivit helt vit. Undra vad denna drömmen kan betyda.

Idag började Felix prata om att han vill till Universeum. Vad han inte vet är att han ska få komma dit på lördag. Han berättade för Ola; "Kommer du ihåg när vi var på Universeum och jag missade den gröna ormen. Jag hittade inte den utan din hjälp."


Felix satt och lekte med Nelly idag i vardagsrummet och sa till henne att hon skulle blunda och slappna av. Nelly förstod inte riktigt instruktionerna och kunde inte riktigt slappna.

På posten idag kom det ett brev till Felix och Nelly. Felix satte sig på soffan och öppnade det och inuti var det ett litet brev från farmor och en tjugokronorssedel. Pengen ska barnen dela på och åka tåget på Maxi för. Felix blev glad för pengen och ringde till farmor och tackade.




Ikväll när jag kom hem så läste jag en extra godnattsaga för Felix och sedan frågade han mig om han skulle läsa för mig. Han satt då med Emil i Lönneberga i handen och sa att han kunde läsa den, men att han inte kan prata eftersom han inte riktigt kan boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar