8 november 2010

Bakom mina solglasögon

I morse ville Felix ha en tatuering och han stod och höll ett givande samtal med tatueringskartan.

- Jag vill ha en tatuering och visa mina dagiskompisar, sa Felix
- Nä, det får du inte, sa Felix och var tatueringskartan
- Varför inte då, sa Felix
- För att jag är en människa, sa Felix och var tatueringskartan
- Nä, du är en tatuering, sa Felix
- Nä, sa Felix och var tatueringskartan
- Jo, du är en döskalle, sa Felix


Felix och Nelly hade roligt idag. När Nelly satt i hoppgungan lade sig Felix under henne så att hon hoppade på honom och båda kiknade av skratt. Det är härligt att se att de har så roligt ihop.

Idag har Nelly fått höra sagor från sin sagobok som hon fick i doppresent. Hon satt sedan och läste lite själv också.


Felix var på dagis idag och då hade han ramlat på isen och slagit upp handflatan. Han hade blivit jätteledsen så hans gamla fröken Annette hade fått blåsa på såret och sätta på ett plåster. Då hade det känts bättre igen.


Jag och Felix rullade boll till varandra idag så som de gör på gympan när man ska säga vad man heter då man får bollen. Jag och Felix ställde frågor till varandra som man skulle svara på när man fick bollen. Felix frågade mig bara vad jag hette varje gång, men jag ställde lite olika frågor.

- Vem är snällast på dagis? Svar: Edgar (Oj här har det skett framsteg)
- Vilket är ditt favoritdjur? Svar: Katter
- Vem är din bästis? Svar: Nelly
- Vem ska du gifta dig med? Svar: Mamma, och då ska du se ut som en prinsessa som du gjorde när du gifte dig med pappa.

Felix målade ut en hel målarbok idag från pärm till pärm. Han målade snabbt med en färg på varje sida och sa vid vissa tillfällen att han inte orkade måla mer men att han bara hade några sidor kvar. Det är tur att han är målinriktad.


Ikväll när jag skulle läsa godnattsaga för Felix ville han ha på sig sina solglasögon. Jag vet inte var idén kom ifrån, men vi hade en rolig stund. När han tog på sig dem så sa han: "De passar skitbra!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar