21 november 2010

Farmor och farfar

Idag har Felix längtat och längtat hela dagen. Farmor och farfar skulle komma till oss i eftermiddag för att stanna här en vecka och passa barnen. Från klockan sex i morse gick han och frågade om de kommer snart, men han fick vänta till klockan fem.

När Nelly skulle sova middag idag hade hon svårt att komma till ro, men till slut somnade hon gott i vaggan och hade borrat in huvudet i spjälskyddet eftersom hon gärna vill ha mörkt när hon ska sova.


Barnen följde med mig in till jobbet en sväng idag och på vägen hem skulle vi handla på Maxi och då sa Felix: "Jag ska köpa en blomma till farmor på Maxi i hennes favoritfärg". Det gjorde han också och även en blomma till farfar. När han stod där bland blommorna och tittade så blev han arg på mig när jag inte visste farmors favoritfärg, men jag chansade på rött. Det blev en bukettt med röda rosor till farmor Kim och vita tulpaner till farfar Bengt.


När vi åkte från Maxi utbrister Felix; "Åh, farmor och farfar har världens bästa böcker. Det är mina favoritböcker". Han får dock vänta med att läsa dem tills det att det blir jul då vi åker till dem och hälsar på.

Runt fem-tiden kom farmor och farfar till oss och Felix blev helt till sig och sprang ut och skulle möte dem. Nelly verkade också bli glad att träffa dem och tyckte att det var roligt att busa med farfar.


Även fast det inte är jul än så fick vi paket. Felix fick en tomte som satt på en gungstol och Nelly en snögubbe.



Barnen satt och tittade på Dumbo med farmor och farfar och de såg ut att ha det mysigt allihop.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar