30 november 2010

Kan schälv!

I morse körde vi och lämnade av Felix på dagis och de började med sin tisdagsutflykt. Det var så kallt ute så de gick bara en liten bit och stannade för att fika och gick sedan tillbaka till dagis igen. Felix sa att han frös om hakan. Jag får ta och köpa en halsduk till honom i morgon så att han inte fryser stackaren.


Jag och Nelly var på mitt jobb idag för jag är inte riktigt färdig med allting. Hon var så snäll hela tiden och skrattade bara åt alla. Hon satt i vagnen och tittade på medan jag jobbade och ville inte sova. När vi åt lunch provsatt hon en av våra fikastolar och det såg ut som hon trivdes rätt bra i den.



När vi kom hem från dagis var det dags för mellanmål och Felix fixade allt helt själv. Mjölk tog han fram ur kylen, oboy från skåpet, tunnbröd från bänken och leverpastej från kylen. Sedan satte han sig och bredde sin macka och vevade sin oboy och ropade till mig: "Där ser du mamma att jag kunde helt schälv".


Ikväll när Felix badade satt jag och Nelly och tittade på. Nelly är helförtjust i att bli underhållen av Felix för han busar med henne hela tiden.


Idag på Bolibompa ställdes en klurig fråga "Vilket djur klär i randigt". Felix ropar då ut "En zebra så klart!". Visst hade han rätt på frågan vår egen zoolog.

Vi öppnade Felix julkalender idag och jag berättade att i morgon får han öppna lucka 1 och när det är julafton så får man öppna lucka 24. Oj, är det julafton då? säger Felix med stora ögon. Vad önskar du dig då? frågar han mig. När jag säger att jag önskar mig en snäll Felix blir Felix förskräckt och svarar "Önskar du dig en Felix på låtsas? Nähä, men jag vill vara en riktigt pojk och ingen julklapp!!!" Det verkar som att han tror att alla julklappar bara är på låtsas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar