11 november 2010

Skavd stortå

Torsdag innebär dagisdag för Felix. När de skulle åka i morse så satt Felix i bilen och tittade på när snön smälte och rann ner över framrutan. Han frågade Ola om han visste varför snön åker ner för rutan. Då sa Ola att det var för att det blev varmt och då smälter snön. Nej, svarade Felix då. "Det är för att det är vatten under och då åker snön ner på det". Han är klok lilleman.

När Ola och Nelly hade släppt av Felix på dagis så åkte de upp till Fontin och sprang 5 kilometer. Nelly sprang givetvis inte utan låg och hoppade runt i vagnen medan Ola sprang i slasket. Hon somnade gott i alla fall.


Det har inte blivit något hoppande i hoppgungan för Nelly idag för hon har hoppat så mycket så att hon har skavt av skinnet på höger stortå. Hon får vila sig några dagar så att det läker ihop igen.


Idag fick Nelly smaka på lite potatis och morot igen. Båda två sorterna kväljde henne så mycket så jag trodde att hon skulle kräkas upp det, men hon klarade sig ifrån det precis. Hon fick låna Felix polis-skydd (stor haklapp med ärmar) eftersom hon kladdar ner något fruktansvärt.


Felix gick runt och pratade med sig själv idag och då undrade jag vad han sa och då förklarade han för mig att kråkan pratar med sig själv. Jaha, svarade jag. Vad pratar kråkan om då? Då svarade Felix att kråkan säger:
- Fick du napp?
- Nej
- Det var tråkigt att höra.
Jag undrade vad han hade fått detta ifrån, men tydligen så var det ifrån en av hans Mamma Mu-böcker då kråkan och Mamma-Mu är ute och fiskar. Först trodde jag att Felix hade börjat leka att han var en kråka istället för att gå runt och leka katt hela tiden.

Den här fina streckgubben gjorde Felix för någon vecka sedan, men jag har glömt att lägga ut den. Han har blivit duktigare att få till det nu med armar och ben på gubben.


Du är så rolig Felix!
Nelly inviger tröjan hon fick från mammas jobb

1 kommentar:

  1. Oj oj oj, så ung och redan sportskador! Det får bli idrottsrehab för Nelly så hon kommer tillbaka innan hoppgungesäsongen är över ;)

    SvaraRadera