27 november 2010

Gardinen

Morgonen började redan klockan fem idag. Jag gick upp för att ge Nelly mat och då vaknade Felix också så det var inget att be för. Jag fick gå och lägga mig lite senare och vila lite middag och under den tiden så hände det en liten olycka. Ola kom upp till mig och sa att han behövde hjälp. Han hade lagt Nelly i babygymmet utan blöja för att hon skulle få lufta sig lite, men när han hade lämnat henne en liten stund och kom ut till henne igen så fick han se henne ligga där med gardinen mellan benen och hon hade bajsat! Det var ju tur att vi ändå skulle ta ner gardinerna idag för det var inget alternativ att ha dem kvar.


Idag var det avslutning på Felix gymnastik och som avslutningspresent fick alla barnen varsin medalj i form av ett pepparkakshjärta med barnens namn på.


Under eftermiddagen var Felix ute och lekte en bra stund ute i snön. Han ville givetvis vara med och mata fåglarna också.


Idag har vi fått svar på frågan varför Felix har börjat dansa typ skotsk dans med benen rakt ut. När han tittade på Dumbo idag så började han dansa så igen och då tjuvkikade jag på honom och då är det en fågel där i filmen som dansar precis så. Det är kanske därför han vill titta på den filmen själv för att han inte vill att vi ska titta på honom när han dansar.

Felix ritade av mig idag och jag vet inte om det var likt mig eller inte, men jag tyckte att "gumman" var fin i alla fall.


Nelly tycker om att leka titt-ut och kiknar av skratt när hon får en handduk över huvudet och man drar bort den från huvudet.


Felix har fått upp sitt jultåg på sitt rum idag. Det är ett litet tåg som åker runt inne i en tunnel och berget blinkar i lite olika färger. När Ola läste godnattsaga för Felix så bad han Ola om att inte stänga av jultåget utan det skulle stå och vara på hela natten och även när Felix vaknar i morgon. Vi kommer nog stänga av det när vi går och lägger oss för det känns onödigt att det står där och går. Nu när det har blivit adventsmysigt här hemma så infinner sig julfriden hos Felix och han talade om för Ola idag att det börjar närma sig jul och att det inte är lika långt kvar till jul längre som det var innan.

Felix satt och bläddrade i leksakskatalogen idag igen och han hittade nu något som han önskade sig väldigt mycket och det var en Brio-bil med Svarte-Petter. Vi får väl se vad tomten kommer med.......

Jag ramade in Felix nya skolkort idag och jämförde då detta kortet med de två tidigare och blev då rörd över hur fort åren har gått och hur stor han har blivit.

1 kommentar:

  1. Hihi, mycket underhållande Nelly. Man kan lugnt säga att shit happens! ;D

    SvaraRadera