5 november 2010

Bosse

Idag vaknade äntligen Felix i normal tid så nu kanske han har vant sig vid vintertiden. Han kom i och för sig in till oss under natten, men somnade som tur var om igen. När han vaknade vid sju hade han kissat ner sig i vår säng så det vara bara för Ola att gå upp och börja tvätta. Bra start på dagen.

Felix fick hjälpa Ola att stryka lite med det nya strykjärnet på morgonen. Först hade han bara suttit och tittat nyfiket på, men efter ett tag fick han testa. Han känner sig så stor när han får vara med och göra vuxna saker.


Nelly hamnade som vanligt vid Felix när han pusslade. Det är lättare för henne att titta på nu när hon kan resa sig upp. Felix underhåller verkligen Nelly och hon trivs så bra med det ser man på hennes leende.


På förmiddagen skulle då åka in till Kungälv och när Ola hade tagit på Nelly hennes mössa sa Felix; "Nelly har på sig en hundmössa och då vill jag också ha det!"


Det blev lunch på Mc Donalds som Ola hade lovat Felix att de skulle äta någon gång under veckan. Felix åt för första gången upp hela sin portion med Chicken Nuggets och pommes. Nelly satt nyfiket och tittade på i Olas knä medan de åt och tuggade på Olas mugg.



Som vanligt ville Felix ut och åka rutschkana efter maten och när jag tittade på detta kortet blev jag helt förskräckt. Felix har på sig sina shorts i början av november! När jag frågade Ola varför han har det blev svaret att Felix hade valt dem själv. Jag inser därför också idag att det där med att jag ska lägga fram kläder börjar kännas mer och mer som en bra idé.


Efter lunchen tog de en tripp till Fontin och gick runt sjön. Felix matade som vanligt gässen och änderna. Han sprang sedan upp till "sitt" hus och sa att Ola och Nelly gärna fick komma och hälsa på honom där inne. Han känner sig verkligen som hemma där uppe i Fontin.


Innan de skulle gå och sätta sig i bilen fick Felix syn på en hund. Han frågade som vanligt om han fick klappa honom och det fick han. Hunden hette Bosse berättade Felix stolt för mig.



På eftermiddagen åkte de hem till mormor och morfar på en kopp kaffe. Nelly såg ut att vara intresserad av att tugga även på denna mugg.


Idag fick vi mail om att skolkorten var klara och att man kunde gå in och kolla på dem på nätet. Det är skönt att tekniken går framåt. Så här blev resultatet..... Snacka om att Felix skrattar stort.

1 kommentar:

  1. Vilken fin mössa Nelly har! Vi har en likadan fast rosa som jag köpte till Maija och som Clara nu "huserar" i :)

    Och vilket fantastiskt fint dagiskort på Felix! Längtar till dess Maijs bilder är klara. Nyfiken!

    SvaraRadera