6 november 2010

Freeport

Kvart i sex i morse tyckte Felix att det var dags att gå upp. Jag som trodde att vinden vänt och att han skulle ha vant sig vid vintertiden. Han vaknade av att magen kurrade så han sa till mig att magen sa till honom att han skulle gå ner och äta frukost.

Idag ropade Felix till mig och sa; "Vet du vad jag vill ha mamma? Jo, en tjej, som är lika stor som jag. Jag ska leka med henne i mitt rum. Jag vill inte att hon stökar ner så mycket bara". Jag har ingen aning om varför denna tanke kom upp i hans huvud, men det kan vara att Alfons Åberg leker med Milla.

I eftermiddags åkte vi till Freeport i Kungsbacka och på vägen dit hade Felix somnat i bilen så det var svårt att få honom att stå på ståbrädan. Han lutade sig in mot vagnen och lade huvudet på Nellys ben och somnade om. Vi fick muta honom med en glass så att han skulle vakna till liv. Han klagade på att glassen var kall, men jag förklarade att den måste vara det för att den inte ska rinna iväg. Förra veckan när han fick en glass bad han mig nämligen värma den i mikron och jag förklarade även då att inte detta gick.



Det var tur att det var en liten lekplats på Freeport och lite bilar som Felix kunde sitta i för han var inte så road av att gå i affärer. Vi brukar aldrig lägga pengar i sådana bilar förutom om Felix har varit hos tandläkaren eller något liknande, men idag gjorde vi ett undantag. Men tror ni att Felix blev nöjd för det? Nej, efter ett tag tröttnade han på att sitta i bilen och pekade på att han ville åka den saken som stod bredvid istället. När vi sa att han inte fick åka den eftersom han redan hade fått pengar att åka den andra så blev han totalt vansinnig till en början. Då var varken jag eller Ola vatten värda, men det gick som tur var över efter ett tag.



Vi avslutade besöket på Freeport med att gå in i en leksaksaffär och där kunde Felix roa sig så där behövde vi inte ha så bråttom. I den affären var det mer Nelly som fick nog och kräkte ner hela min jacka och skor, för att sedan skrika för att hon var så hungrig. Det här fick avsluta vårt besök för den här gången och vi åkte istället till Maxi som låg bredvid för att köpa lördagsgodis. Ola och Nelly fick sitta kvar i bilen och jag och Felix gick in. När vi gick ur bilen stod det en man vid bilen bredvid och Felix gick fram till honom och informerade honom om vilka inköp vi skulle göra. Jag vet inte om han brydde sig nämnvärt, men han uppmanade Felix att inte köpa för mycket. Inne på Maxi var Felix busig och sprang iväg lite då och då och medan jag stod och betalade såg jag inte vart han hade tagit vägen. Då sa en kassörska till mig att han satt under kassan och pillade på rullbandet. Det hade kunnat sluta illa för han hade kunnat klämma sin lilla hand, men som tur var hann jag ta honom innan det hände något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar