20 november 2010

Ballong

I morse kollade Ola och Felix på bilder på Facebook och följande bild kom upp:




När Felix ser bilden säger han. "Där tittar vi på små-pandorna". Det var en bild från Nordens Ark där vi var för tre månader sedan. Tänk vilket minne han har.

Idag vaknade vi till ett snötäckt Dösebacka. Felix ville ut och leka i snön, men pappa Ola körde med den nya snöslungan och då tyckte Felix att det lät för högt och ville gå in igen. Efter ett tag ångrade han sig och gick ut ändå och styrde då upp Ola så att han inte skulle skotta helt runt huset för där ville Felix gå och pulsa.

Felix fick åka lite snowracer idag och det tycker han är så roligt. Efter det att Ola gick in försökte Felix att dra upp snowracern själv uppför backen, men det gick inte så bra så han muttrade en hel del, men gav till slut upp och gick surmulen in igen.



När han kom in så fick han varm O´boy med farmor-macka så han blev strax på bättre humör.

Under eftermiddagen var vi iväg och handlade lite grejer till hemmet. När vi var på Bauhaus puttade Felix in kundvagnen på en kille så att han fastnade med sin jacka på vagnen. Då skämdes Felix lite, men fortsatte sedan att busa igen.

Nelly fick leka lite med Felix ballong i bilen och hon verkligen älskade den!


När vi kom hem gav jag Felix en leksakskatalog och sa att han kunde titta i den och se om han kunde önska sig något i julklapp. Efter en stund kommer Felix till mig och säger: "Mamma, nu har jag kollat i katalogen och jag önskar mig allting i katalogen." Sedan gick han nöjd och glad därifrån. Jag får nog förklara för honom att det inte riktigt fungerar så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar