18 november 2010

Blåmes

Torsdag (18/11)
Idag var Felix på dagis och Nelly och Ola var hemma. Ola hade ett jobbmöte här hemma med Daniel. Nelly charmade honom med sitt leende.

Medan Felix var på dagis tittade en blåmes in i Felix fågelholk. Synd att han missade det!

Nelly öppnade en doppresent som hon fick av gammelmoster Marita och Bjarne. I paketet var en handgjord glasgrej. Tack Marita, säger Nelly.


Nelly är inte riktigt frisk. Hon är rosslig i halsen och har lite förhöjning. Hon skriker lite märkligt, men det kan vara för att det kliar i halsen.

Fredag (19/11)
I morse ringde Felix till Hugo. Samtalet lät så här:
- Hej Hugo!
- Vill du leka med mig när du kommer hem till mig idag?
- Ja, efter mellanmålet. Det var ju det jag menade!
- Det är bra.
- Hej då!


Efter lunch kom Hugo och Emil med pappa Johan. Hugo och Felix lekte bra hela tiden, men lille Emil fick inte alltid vara med dem. Stackars Emil började klättra upp för trappan, men klarade det inte så bra så han ramlade ner några steg och blev lite ledsen.


Nelly backade hela två meter idag. Det tog stopp under bordet vid Felix stolsben. Snart kanske hon kan krypa framåt också den lilla rackarungen. Hon tycker nog att det är roligt att kunna utforska lite på egen hand.



Felix och Ola gick till brevlådan idag och där i låg månadens Kråke-bokpaket. Det innehöll en julbok och en annan bok om skolan plus ett pennfodral. Jag fick läsa lite med barnen när jag kom hem från jobbet. Det var en mysig liten stund i soffan.


Jag hade köpt med mig lite fredagsgodis hem och glömt påsen i hallen, så efter att vi hade ätit mat hörde jag att Felix smög ut i hallen för han hade uppmärksammat att påsen stod där helt själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar