13 november 2010

Nelly 5 månader

Igår när jag gick upp och tittade på Felix när han hade somnat låg han och såg helt färdig ut efter att ha läst ett helt gäng med Kråke-böcker. De låg så fint uppradade. Nu för tiden ska han bara läsa Kråke innan han går och lägger sig.


Lilla Nelly är 5 månader idag och hon firade dagen med att äta en hel portion med gröt. Svårt att säga hur mycket hon fick i sig eftersom hon inte riktigt har förstått tekniken med att äta från sked. Det krävs tålamod med tanke på att det blir en del kladd, men snart så ska hon nog få in snitsen.


Det var dags för Felix gympa idag, men Felix var inte direkt bra förberedd för detta för han vaknade vid halv sex i morse men hade nog inte sovit färdigt egentligen. Han åt frukost vid sex och när gymnastiken började vid halv tio var han hungrig igen, men det hade varken jag eller Ola tänkt på. Hunger och trötthet var ingen vidare kombination.Han ville inte vara med på en enda lek utan ville bara titta på. Jag ska egentligen sitta och vänta i omklädningsrummet, men han ville att jag skulle vara med där inne i gymnastiksalen så det fick jag vara. När det var dags för stationer ville han vara med igen för det är det som han tycker är roligt. Han sa att balansgång var roligast idag när ledaren frågade honom.


När de hade fruktstund i slutet av gympapasset så tryckte Felix i sig sin banan och sedan letade han efter mer mat i ryggsäcken, men vi hade bara med oss en frukt. Stackaren var så hugrig.

Ikväll satt Felix och Nelly och mös i soffan en stund. Felix brukar ofta be om att få hålla Nelly och det ser så mysigt ut när han sitter där och pussar och kramar henne.


Lördag innebär lördagsgodis, i alla fall idag för i den här familjen brukar vi egentligen bara ha fredagsgodis, men vi missade det igår. Jag hällde upp lite bilar till Felix och en klubba, men det blev bara klubban som gick ner idag för Felix blev så mätt i magen efter den.


Idag sa Felix till mig: "Mamma, jag vill verkligen gifta mig med dig när jag blir lika stor som du. Jag längtar!" Sådana ord värmer gott. Jag förklarade för honom att vi inte kan gifta oss och då såg han helt bestört ut och frågade mig varför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar