13 september 2010

3 månader

Tänk vad tiden går fort. För tre månader sedan kom vår älskade lilla Nelly till världen. Nu kan man inte minnas hur det var innan hon kom till oss. Nelly firade dagen genom att hitta sin vänsterhand så nu vet hon att hon har två händer. Det måste vara en stor lycka för henne.


Det händer en hel del på tre månader:

Den här dagen har jag och Nelly spenderat hemma medan Felix har varit på dagis. Idag ville han inte att jag skulle gå därifrån utan honom, men efter en vilseledande manöver av fröken Annika så glömde han av att jag skulle gå. När jag hämtade honom hade han lekt med Edgar som han inte kommer så bra överens med. En av fröknarna hade varit med dem när de hade sparkat boll och lärt dem att lära sig vänta på sin tur. Det hade gått väldigt bra, men Felix är fortfarande inte så förtjust i Edgar. Efter att Felix och Edgar hade stått och sparkat en stund kom en tredje kille och skulle vara med och leka, men då hade det blivit mycket jobbigt att hålla reda på vems tur det var. Så nu vet vi vad de ska öva på i morgon.

I bilen hem berättade Felix att Edgar höll på att putta ner honom från rutschkanan. Nej men det får man ju inte göra, svarade jag då. Nä, därför puttade jag ner Edgar istället, sa Felix. Jag vet fortfarande inte om han skojade med mig eller om han verkligen hade gjort det. Jag försökte förklara för honom att man kan slå sig jätte illa och då verkade det som att han inte hade gjort det längre. Som sagt, det där med vad som är verklighet eller inte är svårt i den åldern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar