30 september 2010

Kurragömma

Idag har jag och Nelly varit inne en sväng i stan och Felix och farmor var hemma och lekte. När jag ringde Kim och skulle kolla läget svarade hon lite lustigt. Tydligen var det så att de lekte kurragömma och ringsignalen avslöjade hennes gömställe.

Idag bytte vi ut Nellys första par skor som farfar hade köpt till henne till en större storlek.  De som han hade köpt var precis på gränsen att passa, men det är bättre att ha ett par som är lite för stora så att hon kan ha dem längre.


När jag och Nelly åkte hem i bilen satt hon i princip hela vägen från Göteborg till Kungälv och pratade med "getingen" som hänger ner på hennes bilstol. Hon såg helt förtrollad ut. Tänk att man kan bli så lycklig av att prata med en leksak.


Under eftermiddagen satt Kim och barnen och kollade på Alfons Åberg och Postis Per. Det såg mysigt ut när de satt där i soffan och mös.


I kväll kom farfar Bengts syster Kerstin. Felix sprang och gömde sig under bordet. Han sa: "Jag känner inte Kerstin". Efter ungefär en trekvart gick han fram till henne och sa: "Hej, jag heter Felix". Efter det ville han visa alla sina leksaker och att Kerstin skulle läsa en av hans böcker för henne. Ja, det kan vända fort.


I morgon är en sorgens dag för då åker farmor Kim hem. Felix vet inget än utan det får han märka i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar