12 september 2010

Rabalder

Idag provade vi att mata Nelly med flaska för första gången. Jag pumpade ut drygt 40 ml som vi testade med. Ola satte sig med henne och det var inte några problem alls. Hon åt för glatta livet. Det känns bra att det fungerar för jag ska in och jobba i några dagar nästa vecka.


Äntligen fick vi besökt Liseberg idag, vilket var Nellys första besök där. Vi var där tillsammans med familjen Winterlén och det var en mycket mysig dag. Nelly hälsade på Lisebergskaninen för första gången.


Felix började med att åka Farfars bilar och sedan dundrade Ola på med att sätta honom i Rabalder och där blev det åka av kan man säga. Felix såg helt förskräckt ut och jag klarade inte av att titta på honom eftersom jag tyckte så synd om honom. När de hade åkt ett varv trodde Felix att det var färdigt, men vagnen fortsatte och det tyckte han inte alls om. Vi blev lite oroliga att han inte skulle vilja åka något efter det, men bland det första han sa efter att vi pratat färdigt om Rabalder var att han ville åka fler saker.


Ta mig härifrån!

Nästa attraktion blev Små grodorna och Felix satt där i sitsen med skräckblandad förtjusning. När han kommit av och gick fram till oss sa han att det var hans favorit. Sedan åkte han ett flertal attraktioner till och det gick bara bra. Ola skojade med honom och frågade om han ville åka Balder, men han tyckte att den gick för fort. :-)


Efter besöket på Liseberg var det till att stressa till Nellys babysim och idag fick vi avbryta innan det var slut eftersom Nelly blev för hungrig. Ja, ja, det är bara att ta nya tag nästa vecka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar