21 september 2010

Balanscykel

Idag har Nelly fått sitta framåtvänd i sin Baby Björn-sele för första gången. Vi gick ner till brevlådan och tillbaka och hon jollrade när hon tittade på träden som rörde sig av vinden. Tänk vad mycket trevligare det måste vara än att sitta och stirra in på mig hela tiden.


När vi hade hämtat Felix från dagis så gick vi ut och gick en liten promenad. Felix hade med sig sin balanscykel från Biltema som är suveränt bra. Han cyklade på som bara den och fick flera gånger panikbromsa för att han var så nära diket. Varenda gång som det kom en bil gick han av sin cykel och ställde sig vid vägkanten och sa: "Det där gick ju bra mamma".


Duktig pojk som väntar på att bilen ska åka förbi


Man blir törstig av att cykla
Medan jag lagade mat öppnade Felix affären igen och idag var det dags för att sälja sina spel. Han sprang upp och ner för trappan till sitt rum för att hämta ner alla spel. Tänk vad han sliter för två ynka kronor.

Fem myror är fler än fyra elefanter har verkligen blivit en succé och lärt Felix att räkna till 20. Tidigare var det stopp vid 16. Han har även börjat öva på att säga "r", men det går sådär. Vi håller på att tjata på honom att man ska säga "tadaktor" flera gånger snabbt och att det till slut ska bli traktor. Han gör som vi säger men det blir aldrig traktor, utan tlaktol. Jag hörde honom sitta i sitt rum och öva med att säga: "lllllll, nej kan inte, llllllllllll....."

1 kommentar:

  1. Mina sympatier Felix, det där med R är inte lätt... Jag har också övat med "tadappa" men det hjälper inte! ;)
    /A-K

    SvaraRadera