3 september 2010

Babushka

Dagens uppdrag var att åka till frisören och klippa Felix. Han klipper sig hos en sådan duktig barnfrisör som heter Jill och salongen heter Studio Highlights och ligger i Kungälv. Inte bara det att hon klipper bra, utan hon är väldigt bra på att ta Felix på rätt sätt. Vägen till frisören blev lite krokig med tanke på att allt bara körde ihop sig. När klockan var 11.25 gick jag in i duschen och hade då gett Felix lunch som han skulle äta under tiden. När jag kom ut några minuter senare gjorde han allt annat än åt. Då blev jag irriterad på honom eftersom jag kände mig så stressad och såg att vi var tvungna att åka om 10 minuter för att hinna till vår tid som var klockan 12. Allt slutade med att Nelly låg och gallskrek i sin bilstol, Felix skrek för att jag hade sagt åt honom och min mat som jag hade värmt i mikron fick jag slänga ner i en matlåda och äta upp i bilen. Det var rent ut sagt kaos! Vi var hos frisören tre minuter för sent, inte illa.

Det första Felix sa när han satte sig  i frisörstolen var att jag hade varit arg på honom när han åt, för att vi skulle skynda oss till frisören, men att jag hade sagt förlåt till honom sedan. Meningen efter säger han; "Mamma åt kött i bilen hit". Då kände jag att jag var tvungen att förklara mig.

Besöket gick sedan smärtfritt och han var så duktig och satt still. Han ropade till mig en gång; "Mamma, det går bra här". Efter ett tag tröttnade han och frågade frisören om hon var färdig snart för han var trött på att sitta still. Efter klippningen fick han en klubba av snälla Jill och allt var frid och fröjd igen.



Före
Efter

På kvällarna innan Felix går och lägger sig städar han alltid sitt rum och ropar till oss när han är färdig. Han sköter verkligen det här bra och vi kände att det var dags att belöna honom för detta. Han fick välja något i leksaksaffären och då blev det en Babushka! Han brukar leka med den när vi är i leksakaffären, men jag trodde faktiskt att han skulle välja något annat. Huvudsaken var att han blev nöjd och glad.

Jag måste bara skriva att nu kom Ola och berättade att han hade hjälpt en bajsande Felix inne på toaletten. Ola hade då sagt till honom att han hade bajsat en floater och då tittade Felix ner i toastolen och sa; "Ja, det ser nästan ut som en motorbåt".

1 kommentar:

  1. Åh vilken cool frilla! Och denna fascination över bajs förstår jag inte. Maija vill alltid kolla hur det ser ut när hon har bajjat. Men okej, varför inte. Det skadar ju knappast :)

    SvaraRadera