27 september 2010

Farmor

Felix vaknade och var på gott humör idag. Det var något stort som skulle hända idag och det är att farmor Kim kommer på besök. Innan vi skulle hämta farmor vid tåget var det dagis för Felix och för mig och Nelly ett besök på mitt jobb.

Jag hade ett möte på jobbet idag och en kollega till mig hjälpte mig att titta till Nelly under tiden. Jag var helt säker på att hon skulle sova, men det gjorde hon inte. Det hade gått bra och hon hade fått mycket uppmärksamhet, vilket hon älskar.

Vi åkte och hämtade Felix på dagis vid två-tiden och sedan var det dags att handla på Maxi före vi skulle hämta farmor. När vi kom till Maxi var Felix hungrig eftersom han brukar äta mellanmål vid den här tiden. Han gick före mig inne i butiken med sin lilla kundvagn och jag hittade honom stående vid en provsmakning. Han sa till hon som stod där: "Har du någon mat till mig?" Som tur var hade hon det och han fick smaka på små köttbullar och korvar. Efter att han hade ätit upp det viskade han till mig att han var så hungrig.



Till slut kom stunden som Felix hade längtat efter så mycket. Ja, farmors tåg ankom till Göteborgs Central. Först såg han lite blyg ut, men det släppte väldigt snabbt. Han tyckte att det var mysigt att få en stor kram av farmor. Han var även en liten gentleman och hjälpte henne att bära en av hennes små väskor.



Farmor fick minsann ingen inskolningsperiod utan det var fullt med stoj och lek med en gång. Felix skulle spela spel och göra allt möjligt med farmor. Han älskar verkligen att ha henne här och det är härligt att se. För att fira att hon kommit och hälsat på oss åt vi lite tårta. Felix tyckte att farmor skulle få rosen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar