25 september 2010

Flytt

Tidigt i morse var Ola och Felix ute och städade i garaget. Felix kom in och var så stolt över att han hade burit en massa och varit så stark. När Ola tackade honom för hjälpen svarade han: "Ingen orsak!" Ibland undrar han vad han får allting ifrån för jag tror inte att varken jag eller Ola säger så.

Nelly vill verkligen förflytta sig. I morse låg hon på rygg i sitt babygym och jag hörde henne ta i. När jag kom fram till henne hade hon flyttat sig från ena sidan till den andra och hade hamnat med huvudet på golvet. Nu får man verkligen passa sig för att lägga henne på sängen som man kan göra ibland. Det är en lurig ålder det här när man inte riktigt vet vad de kan göra.


Felix har också tränat idag för det var dags för gång nummer två på gymnastiken. Först ville inte Felix åka dit eftersom han var upptagen med annat, men han ändrade sig ganska snabbt. Idag hade de lekt vargen som jagade fåren och det tycker Felix är så roligt. Det är kul att han verkar trivas på gymnastiken. Ola hade suttit i omklädningsrummet och väntat och Felix hade sprungit dit några gånger för att det bl.a var för mörkt i salen. Ja, han är allt lite mörkrädd lille Felix.

Idag har vi hjälpt familjen Arvidsson/Andersson att flytta. De stora barnen sprang runt och lekte och de mindre satt i sina babysitters och tittade. Felix var imponerad över att Amanda var så duktig på att klippa med sax så han är nog intresserad av att öva på detta nu.


Efter några timmar inne i "flyttkaoset" verkade Felix lite rastlös så jag tog med honom ut i duggregnet och gick till en lekplats i närheten. Där fanns till Felix lycka en liten kiosk så vi kunde leka lite affär. Felix visade mig också att han har lärt sig att gunga. Jag är tvungen att putta igång honom, men sedan behåller han farten helt själv. Efter ett tag gick vi in igen och då var han lugn ett tag i alla fall.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar