29 september 2010

Mata änder

I morse hade vi sång och musikstund i vardagsrummet och det slutade med att Felix skulle dansa breakdance till "Manboy". Han tycker verkligen om att snurra runt på rumpan.



Idag fick Fontin besök av oss igen. På vägen dit så somnade Felix en liten stund, men som tur var så hade han inte somnat in så hårt så det gick att väcka honom relativt enkelt. I början frös Felix så mycket så han fick gå runt med en filt om sig.



Vi satte oss på en parkbänk i solen och åt vår matsäck. Den här gången hade jag kommit ihåg att ta med mig bröd så Felix kunde mata änderna. I början kom inte brödbitarna så långt, men efter ett tag fick han in snitsen och kastade iväg dem en bra bit.



När vi gick runt sjön så mötte vi ett antal hundar och Felix stannade alla mattar och frågade om han fick klappa dem. Det vara bara en som svarade nej eftersom hennes hund var en liten hundvalp. Stackaren vill så gärna ha en hund, men det går ju inte eftersom Ola är allergisk.



Det var inte bara hundar vi var tvungna att stanna för utan även så fort det kom en informationsskylt om djur och natur i området. Varenda gång vi går här så får jag läsa samma skyltar, men jag vet inte om han lyssnar för han står bara still en kort stund och går sedan vidare.


När vi hade kommit halvvägs på vår promenad blev Felix kissnödig så jag fick följa med honom in i skogen. När vi står där säger han helt plötsligt att han är bajsnödig och nöden har ju ingen lag så det var bara att hålla upp honom och han fick göra sina behov. Som tur är har jag med mig en skötväska med lite allt möjligt så det var bara att plocka upp efter "hunden".


Nelly fick provsitta Felix älsklingsfåtölj för att farmor ville se att hon trivs i den så hon kan få en likadan. Felix avgudar verkligen sin så Nelly kommer säkert också att göra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar