16 september 2010

Pabiba

Morgonen började som vanligt med frukost och efterföljande Bolibompa innan det var dags att åka till dagis och lämna Felix. Idag vek de ett flygplan på Bolibompa så det var vi också tvungna att göra. Vi skulle ha tävling om vem som kom längst och Felix kom faktiskt väldigt långt, men inte riktigt så långt som jag kom.


När jag hämtade Felix på dagis idag var han helt vild och lyssnade inte alls på vad man sa till honom. Han hade tydligen varit så överaktiv hela dagen och inte velat lyssna. Det är nästan så att man skäms, men det är ju sådan han är. När fröknarna hade sagt till honom på skarpen hade han bara tittat på dem och struntat i dem. Ja, vad ska man göra?

Idag lekte Felix under köksbordet och kom ut till mig när jag lagade mat och sa att han hade med sig sin låtsaskompis (har nog läst för mycket Alfons). Jaha, svarade jag. Ja, jag har den här i min hand, svarar han då. Det visade sig att det var en liten uggla som heter Pabiba.

Det kliar så mycket i lilla Nellys mun så hon måste bita i något hela tiden. Det har inte varit så populärt med bitring, men idag när Ola gav henne det så satt hon faktiskt och tuggade på den ett tag. Undra när den första tanden tittar ut.


Spegel, spegel....... Nelly gillar att ligga och titta på sig själv. Det förstår jag så söt som hon är. Det får henne i alla fall att tycka om att ligga på mage en stund.


Felix är så glad i sin lillasyster så han vill vara och kela med henne hela tiden. Det är skönt att det fungerar så bra för det är inte självklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar