1 september 2010

Liten har blivit stor

Många har sagt till mig att när man får barn nummer två blir barn nummer ett så mycket större än vad man tyckte innan det lilla knytet kom till världen. Idag har Felix verkligen varit en stor kille. Han ville inte följa med mig in till Lindex och hämta ett paket utan han ville sitta och vila sig på en bänk utanför. Jag sa till honom att han fick sitta där om han inte flyttade på sig. Jag kunde se honom inifrån butiken och han satt där ute som ett litet ljus på bänken och tittade på folk som gick förbi. När jag kom ut igen så sa han att han inte hade rört sig någonting. Då var jag en stolt mamma! Skönt att han börjar bli stor och klarar sig själv.

Ytterligare ett bevis att han klarar sig bra är att jag gav honom en 50-lapp att köpa glass för på caféet inne i Kungälv, eftersom jag var tvungen att sätta mig ner och amma. Han stod så fint där i kön med sin glass. Efter en stund ropar tjejen i kassan om han får köpa en klubba, men det fick han inte så den fick han lämna tillbaka. När Felix kom till mitt bord hade han köpt sin glass och även plockat till sig en Festis. Han sa att han var så törstig så han behövde verkligen den så då kunde man ju inte säga nej. :-)



Nu i valtider stöter man på en hel del röstfiskare och det gjorde vi även idag. Kristdemokraterna försökte locka Felix att bli en anhängare, men det är ju några år kvar tills han får säga sitt. Som muta fick han en hink och en spade som han skulle åka hem och leka med. Tänk vad lätt det är att muta små barn.


Nelly hon bara sitter eller ligger och dreglar. Undra om det redan kan vara tänder på gång. Idag är hon 2,5 månad så de kanske börjar tränga upp lite där inne. Det börjar nog bli dags att ta på henne en liten haklapp så hon slipper bli så blöt på allt hon har på sig.

En glad Nelly som gjort sig fin inför mormor och morfars besök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar