10 september 2010

Smyckestillverkning

Idag åkte vi till Kungälvs Garden Center och skulle köpa blommor. Där upptäckte vi en stor fågelbur mitt i butiken. Felix stod som klistrad framför den och tittade på alla fåglar, bl.a undulater. Han frågade mig varför undulater har olika färger eftersom inte kajor har det. Ja, det var en bra fråga som inte jag har något direkt svar på.

Vi passade på att äta lunch med mormor, morfar, gammelmoster Marita och Bjarne när vi ändå var ute. Felix fick pasta med kyckling och currysås, vilket tydligen smakade väldigt bra eftersom han nästan slickade rent tallriken. Han satt ganska stilla eftersom han inte skulle få handla fredagsgodis annars och det vill han gärna göra.


Fredagsmyset har inletts med smyckestillverkning. Felix pärlar som bara den och börjar nu få snits på det. När vi började pyssla sa han: "Mamma, du förstår jag är inte bra på så mycket". Det håller jag inte med om. Efter ett tag hade han tillverkat två halsband och ett armband. Nu är han så stolt och går och speglar sig och tycker att han är fin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar