9 september 2010

Rudolf

Idag har jag och Nelly varit runt lite i stan och handlat. Vi hamnade på Åhléns eftersom de har ett bra sköt- och amningsrum. Det blev bland annat jeansklänning till Nelly och dinosauriestövlar till Felix. När jag visade stövlarna för Felix så sa han: "De matchar min dinosauriepyjamas". Synd bara att han inte kan bära dem tillsammans utomhus.


Idag hade Felix grupp på dagis, Katterna, varit på biblioteket. De hade letat efter böcker om katter berättade fröken för mig när jag kom och hämtade Felix. Hon började också nämna att det var tråkigt med Felix katt Rudolf. Jag förstod ingenting och då förklarade fröken att Felix hade berättat att han hade en katt som hette Rudolf, men han hade gått över vägen och blivit överkörd. Inte nog med att han hade en katt, Rudolf hade också massa kattungar som tyckte om Felix väldigt mycket. Ja, den som säger att barn inte har fantasi! Felix sa sedan till oss vid matbordet att han hade kommit på historien om Rudolf alldeles "schälv".

När vi kom hem från dagis bad Felix mig om en penna och papper. Han berättade att han skulle skriva en önskelista till tomten och nu önskar han sig tydligen en röd höna. Ja, det vill till att vara ute i god tid. Hoppas inte tomten kommer med någon höna nu bara.


Nelly har blivit så stadig i nacken så idag var det dags att prova Bumbo-stolen. Jajamän det gick ju bra. Hon verkade så nöjd och samtidigt förvirrad. Detta var hon tvungen att ringa och berätta för farmor.


När Felix hade gjort sig i ordning för att gå och lägga sig ropade Ola ner honom för då hade han fått syn på en stor gräshoppa utanför dörren. Felix var tvungen att gå ner och titta på honom flera gånger och prata lite med honom.


2 kommentarer:

  1. Kan lyckan bli större i livet! Vilka barnbarn jag har. Helt underbara :-))

    SvaraRadera
  2. Ojdå! Glömde att presentera mig. Jag är den stolta farmodern tll inlägget här över.

    SvaraRadera