18 september 2010

Hoppa hare

Idag var det dags för Felix att börja på sin gymnastik. Det är i Diserödsskolans gymnastiksal som allting sker. Det är bara -07:or som är med just denna timme och Felix kände igen en pojke som heter Alex från dagis och jag kände igen vår grannflickar Alice. Känns kul för Felix att lära känna lite folk här ifrån Romelanda eftersom han går på dagis inne i Kungälv. Felix var inte blyg i alla fall för han avbröt ledarens inledningssamtal med att fråga om de skulle hänga i ringarna för det kunde han, precis som en apa. Det var tydligen lite överkurs så han fick vänta på denna övning.

På gymnastiken var det lite uppvärmning, vilket nog inte blev så som ledarna önskade, men barnen förstår nog bättre nästa gång. Det som barnen verkade tycka var roligast var stationerna med bänkar och madrasser. Stationerna hette Ekorren, Hoppa hare, Ormen och Grodan. När gympan var slut och barnen satt och åt sin medtagna frukt frågade ledarna vilken övning varje barn tyckte var roligast och Felix svarade att han tyckte Hoppa hare.


Alex och Felix



Efter gympan var vi i Kungälv en stund och var bland annat på Maxi. Där blev Felix så trött så jag var tvungen att sätta honom i kundvagnen och där satt han och halvsov. Tänk att man kan bli så utpumpad av ett gympapass.


Tröttheten varade inte så länge för sedan var det dags för Felix att börja spela golf. Han har fått ett litet golfset av familjen Eineving. Det är inte så lätt att putta med en golfklubba så efter ett tag så gick Felix därifrån med sin hängande underläpp och sa: "Jag kan inte spela golf mamma!". Då hjälpte Ola och jag honom och till slut så kunde han putta bollen i hålet och han blev så stolt.


Varför köpa mobil till att ha över skötbordet? Nelly är så nöjd med en orkidé så hon ligger och stirrar på den hela tiden. Vi får väl köpa en i plast när blomman vissnar.


Idag sa Felix till mig: "Mamma, jag tycker att du är söt. Jag tycker att du är den bästa mamman". Det värmde att höra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar