2 oktober 2010

Attjo!

I morse när vi stod utanför Felix rum hörde vi hur han småsnarkade på grund av att han var så täppt i näsan. Han fick näsdroppar och hoppade in i duschen och stod där ett tag. När han kom ut igen så nös han och Ola ropade på mig att jag skulle hjälpa dem. Det visade sig att när Felix nös kom det så mycket snor så det hängde stora tjocka strängar från näsan. Felix blev livrädd när Ola skrek så efter mig så han vågade inte snyta sig efter det. Efter några timmar så avtog den rädslan som tur var.

Hela dagen idag har både Felix och Nelly nyst. Det är väl bara att vänta och se om det stannar vid snuva eller om det kommer att bli värre.

Idag fick Felix en Bamse-pysselbok. Där var det en tipsrad där det var frågor om djur. Felix fick 9 rätt av 13 och det var väldigt bra. Jag lurade Felix på en av frågorna, men Felix hade rätt. Frågan var vad flodhästar äter och de äter tydligen gräs och det visste Felix för det hade han sett på tv sa han. Han kommer nog aldrig mer lyssna på vad jag säger om djur.


Felix har som jag tidigare visat, sin kiosk under en av stolarna i köket och idag när jag hade köpt leksakssedlar till honom satte han sig i kiosken direkt och skulle sälja sin pysselbok. Det var bara roligt med sedlarna en liten stund sedan var det roligare att leka med pruttballongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar