30 oktober 2010

Pumpa

Vi var inne i Kungälv idag och handlade och då ville Felix att vi skulle ta med hans sulky till honom så att han fick åka i den. Han fick som han ville så vi tog med den. Det gick bra att sitta i den en stund, men sedan skulle han självklart ut och springa och titta på saker. Han börjar bli lite för lång för att sitta i en vagn nu så det är nog dags att gömma undan den. Han får stå på ståbrädan på Nellys vagn istället.

När vi var inne i Kungälv ville Felix inte gå in i bilen när vi var färdiga för han såg en mur bredvid bilen. Självklart skulle han springa upp på den och balansera. Vi fick hota honom med att vi åker hem om han inte kommer och sätter sig i bilen och det fick honom att hoppa ner och sätta sig i sin bilstol.


Felix börjar verkligen lära sig rutinerna här hemma nu. När vi städar brukar vi vattna blommorna och idag när jag var på övervåningen och städade hörde jag Felix hålla på med vatten inne på toaletten. Det visade sig att han stod och fyllde en vattenkanna och skulle vattna sina blommor på rummet och de andra också för den delen. Det var tur att han tänkte på det för jag hade totalt glömt bort det.

Det verkade som att det där med vattningen av blommor fick honom att fokusera på just blommar ett tag till under eftermiddagen. När jag kom upp till övervåningen på kvällen såg jag att det låg jord på det nydammsugna golvet. När jag tittade mig omkring såg jag att det stod en ny blomma i fönstret i hallen där uppe. Den blomman han hade ställt där hade vi ställt ut för att slänga, men tydligen tyckte Felix att den vissna blomman inte skulle slängas utan "förgylla" vårt fönster.


Dockskåpet som Nelly fick i doppresent kommer vi snart vara tvungna att ställa undan så att det inte ska vara förstört innan hon är tillräckligt gammal att leka med det. Felix vill gärna vara där och leka och han har fått göra det när han frågat, men nu börjar möblerna försvinna ut ur dockskåpet så nu ska nog portarna stängas.


Eftersom det är Halloween-helg måste man ju göra en pumpa-lykta. Felix undrade hur detta skulle gå till, men han var duktig och hjälpte till och gröpte ur pumpan. Felix bestämde att det skulle vara en glad mun och inte en arg mun.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar