7 oktober 2010

Barista

Det var skönt när Felix kom hem från dagis för då kunde jag beställa en kaffe av honom. Han kan hantera Nespresson själv så det är bara att komma ut när jag ska flytta på muggen så han inte bränner sig. Det är bra att han lär sig att passa upp sina föräldrar så att vi kan få vila lite.


Till mellanmål idag ville Felix ha kiwi. Det slutade med att han fick i sig två stycken. Efter det började det klia i munnen på honom så han fick lite smått panik. Han fick gurgla med vatten och sedan dricka lite yoghurt. Efter ett tag så såg han nöjd ut och sa att det inte kliade längre. Nu vet vi att han får nöja sig med en kiwi i fortsättningen.


Felix visade med stolthet upp idag att han har lärt sig att hoppa fram på ett ben. Nu kanske han går från att vara en katt på fyra ben till att vara en tupp som står på ett ben.


Under eftermiddagen kände jag att Nelly var lite varm. Hon har lite förhöjning och jag tyckte att det var bäst att ge henne en Alvedon så att den inte börjar stiga för mycket. Tänker på att Felix hade feberkramp och det vill jag absolut inte uppleva igen. Det är  första gången Nelly får en tablett, men hon såg inte så skärrad ut när hon fick in den.

En timme efter att Felix har nattats kommer han till trappan och ropar efter pappa. När Ola frågar vad det är säger Felix, "Pappa jag glömde ju äta yoghurt innan jag gick och sov". Till saken hör att vi åt middag i princip precis innan hann gick och lade sig därför blev det för mycket med yoghurt också, men det tyckte tydligen inte Felix. När Ola frågade varför han kom på det nu att han skulle ha yoghurt svarade Felix kort och gott: "Jag kände att jag var hungrig". Det gick ju inte att säga nej till honom så han fick sig lite kvällsyoghurt ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar