11 oktober 2010

Nässug

Nelly lilla stackaren har inte sovit mycket natten till idag. Hennes snuva har blivit värre och jag tror att det är det som stör henne. Hon vaknade när näsan var full av snuva och då blev hon vansinnig när jag skulle hjälpa henne att ta ut det med nässugen. Hela natten var en kamp och full av skrik, vilket inte hör till vanligheten när det gäller Nelly. Vi får hoppas att denna natten blir en natt med mer sömn.


Idag har jag följt ett gott råd som farmor Kim gav och det var att ge Nelly lite smakportioner av ersättningen till Nelly på en tesked. Hon satt i sin babysitter och när hon smakade på första skeden grinade hon illa, men de andra skedarna gick mycket enklare. Det är bara att hålla tummarna att det går bra för Ola att mata henne med flaskan i morgon.

Idag var jag på utvecklingssamtal för Felix på dagis. Det var ett bra samtal och kändes bra att höra hur de ser på Felix. De upplever honom precis som vi som en liten aktiv kille som gärna vill ha det på sitt sätt. Felix nya roll som storebror spelar säkert in på sitt sätt och vi kom fram till att det är bra för Felix att ha sina 15 timmar och att han inte går heltid.

Under eftermiddagen pusslade vi lite som vanligt och sedan övergick vi till att leka kurragömma. Det var intressant att leka denna lek med Nelly och Felix. När jag och Nelly gömde oss så hittade Felix oss med en gång eftersom Nelly jollrade så högt. När jag och Nelly skulle leta efter Felix så hörde jag honom klampa upp för trappan till övervåningen. Jag började ändå leta efter honom här nere, men då ropade Felix till mig: "Mamma, här uppe är jag!". Då jag kom upp gick jag in till vårt sovrum, men då ropade Felix och sa att han var i sitt rum, och där stod han rakt upp och ner och sa: "Bu!".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar