5 oktober 2010

Paket

Idag skulle vi testa att lämna Felix på dagis halv tio istället för klockan nio eftersom det är uflyktsdag idag och att det är bättre att han kommer när de ska gå, istället för att gå in i tjugo minuter för att sedan gå ut igen. Jag vet inte om det blev så mycket bättre för han började trotsa mig med en gång när vi kom dit. Han sprang iväg när jag skulle ta på honom regnbyxorna och ville ingenting annat heller. Efter ett tag fick jag övertalat honom och han fick till slut på sig allt han skulle. Han såg nöjd ut när han stod där påpälsad med sin reflexväst.



Efter att vi lämnat Felix på dagis var det shopping på Maxi som gällde för mig och Nelly. Idag skulle vi prova på att ta en kundvagn med barnstol på och det gick sådär. När vi hade satt i en 5-krona gick det ändå inte att dra ut vagnen. Det visade sig efter mycket om och men att kundvagnslåset var trasigt. En kille från informationen på Maxi fick hjälpa oss med en stor tång. Till sist fick han löst det och vi fick ut en ny kundvagn. Nelly såg mycket intresserad ut under hela den här processen. Hon såg även ut att trivas i stolen eftersom hon fick en bra utsikt så högt upp ifrån vagnen.


När vi kom och hämtade Felix från dagis så var han i lekhallen och ville inte åka hem. Anledningen till denna frustration var för att fröken Camilla hade kommit med matvagnen och på den låg det pannkakor. Han blev jätteledsen för att han inte skulle äta mellanmål på dagis, men snälla Camilla gav honom en pannkaka som han kunde hålla i handen på väg hem och det lugnade ner honom med en gång.



När vi kom hem och hämtade posten låg det massa paket i brevlådan. Det var ett stort vadderat kuvert som var ställt till Familjen Linde och det fick givetvis Felix öppna. I kuvertet låg ett paket till Felix och ett till Nelly. Det var från Feffes (Felix gudfar) föräldrar som ville uppvakta Nellys födelse och att Felix hade blivit storebror. De är så omtänksamma. Nelly fick en söt och mjuk Bukowski-nalle och Felix en bok om traktorer. Det var inte bara det här paketet som kom utan även Felix månadspaket från Barnbokklubben. Vi får läsa dessa böcker i morgon eftersom jag har så ont halsen och kan knappt prata utan att det gör ont.


Ikväll var det reklam för Postkodmiljonären och då springer Felix fram till tv:n och säger: "Jag älskar honom" och pekar på Rickard Sjöberg. "Jag gör verkligen det, mamma". Lustigt för jag visst inte ens om att han hade sett honom någon gång tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar