13 oktober 2010

Nelly 4 månader

Idag är Nelly redan 4 månader och det innebär att hon får börja smaka på bland annat potatis. Självklart ville vi fira denna dagen med att bjuda henna på potatis- och majspuré. Felix fick också vara med och mata och det gick riktigt bra. Nelly gapade efter skeden och verkade vilja ha mer, men vi kunde inte ge henne för mycket. I morgon ska hon få smaka mer.


När Felix hörde att Nelly blir 4 månader idag sa han till Ola att han ville köpa en present till henne som han skulle hjälpa henne att öppna. Ola, Felix och Nelly åkte till Lekia och där fick Felix välja en present till Nelly och det slutade med att Felix valde en gosedjurs-katt. Det var inte ett oväntat val av Felix och det är han som har lekt med den under hela eftermiddagen så han är inte så dum han. Nu förstår vi varför han var så mån om att köpa en present till Nelly.


Bagaren Felix har bakat scones med pappa Ola idag. Medan de bakade hade Felix sagt att han blev kissnödig så han var tvungen att springa på toaletten. När han satt på toa sa han till Ola: "Vad duktig jag var som sa att jag skulle kissa. Nej, jag glömde säga till att jag har kissat ner mig:" Det är så typiskt Felix att han inte vill gå på toaletten när han gör något som han tycker är roligt. Han tyckte att sconesen blev så goda så han ville bara äta scones så jag fick till slut gömma påsen.


Felix är mycket mån om att Nelly också ska bli duktig på att pussla så han tar varje tillfälle i akt att lära henne hur man gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar