6 oktober 2010

Ersättning

Den här morgonen vaknade Nelly som vanligt med ett stort leende i hela ansiktet. Även om hon ligger och är vaken en stund innan jag hör henne och att hon har hela blöjan full med bajs, ger hon detta bedårande leende som gör att livet känns helt underbart.

Idag har vi haft en hemmadag eftersom jag har haft feber. Vi har spelat memory och nu har Felix lärt sig att spela det utan så mycket fusk. Det var bara lite fusk kvar i hans spelstil och det var när han vände lite lätt på korten för att se vad som gömde sig där bakom. Var det fel motiv tog han ett annat, men inte hela tiden utan bara i slutet av spelomgången.

Vi har målat en massa teckningar idag. Jag skrev ut målarbokssidor från Internet som vi färglade. Felix målade även lite egna teckningar, bl.a ett lejon som är ute på savannen vid den blå himlen. Lejonet hade en man, svans och fyra ben, vilket Felix tyckte räckte bra. Ska bli spännande att se när han tycker att djuren ska ha en kropp också.



Felix har assisterat Ola ikväll vid kvällsbadet av Nelly. Han hällde vatten över huvudet på henne när Ola sa: "Åh, dyk!". Med tanke på hur Felix hällde vattnet så klarar hon nog av att dyka på söndag.


Ikväll börjar nedtrappningen av amningen. Vi börjar med att byta ut Nellys kvällsmål till ersättning så får vi se hur det går. Tänk om hon sover hela natten.

Nu har vi gett henne ersättning och det gick inte alls bra. Jag har nog aldrig sett henne skrika så mycket. När vi provar i morgon ska jag nog inte visa mig. Det hela slutade med att jag fick amma henne. Bättre lycka nästa gång.

Så här förgråten blir man av ersättning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar