8 oktober 2010

Grodkaka

Sjukstugan fortsätter här hemma och idag har Felix varit lite hängig. Han såg likblek ut vid lunchtid och det var nog för att han var så extremt trött. Vi var ute och lekte en stund på förmiddagen för att få lite frisk luft. Felix och jag bakade kakor i sandlådan och bjöd varandra på. Jag fick en grodkaka av Felix.


Felix fick skörda lite purjolök hemma hos grannen idag och stoltheten att han hade gjort det själv ledde till att han tyckte om lök helt plötsligt. Vi kanske ska prova på att skörda lite fler grönsaker så att han även börjar tycka om tomater och annat.

Nu har Nelly gjort klart sin skorvbehandling med ett gott resultat. Det försvann redan efter halva behandlingstiden. Ska bli skönt att inte ha den salvan som man råkar pussa på hela tiden. Farmor Kim hade också problem med det när hon var här på besök.


Eftersom det är fredag idag tänkte jag att vi skulle baka lite chokladbollar till fredagsmyset och det ville Felix också. Han vill alltid vara med och greja i köket och så även idag. Han fick sköta spakarna och hälla i ingredienserna. När vi skulle rulla bollarna så fick han inte riktigt till det utan det blev korvar istället, vilket såg lite osmakligt ut. När väl bollarna var färdiga sa Felix att han inte äter chokladbollar och vill inte ha det till fredagsmys. Tji fick jag som gjorde det för hans skull. Ja,ja, pappa Ola blev glad i alla fall.



Medan jag lagade middag fick Felix sitta och titta på Pinocchio i soffan. När jag skulle mixa ihop fiskfärsen ropade jag på Felix att han fick komma och hjälpa till om han ville, men fick inget svar. Då såg jag att han hade lagt sig på mattan på golvet och somnat. Stackaren var så trött. Det är som sagt inte första gången han somnar på golvet. Det värsta är sedan att få honom att vakna, men ídag tog det nog bara en kvart.


10 ml var det som Nelly fick i sig av kvällens matning av ersättning. Igår blev det inget test eftersom hon somnade så hårt så vi ville inte väcka henne. Idag hade hon till och med en ny MAM-flaska, men det hjälpte föga. I morgon ska vi köpa Semper och testa om hon tycker att det är godare.

1 kommentar:

  1. hej tjejen!
    Hoppas att allt e bra med er. Sjukstuga? Samma här fast det e Lucas som e dålig :O(
    Vilken ersättning har ni? NAN antar jag eftersom ni ska prova semper. Konstigt det där, mina barn blev dåliga av semper och kunde bara dricka NAN.
    Sköt om er så underbart.
    Massa Kramar Therese

    SvaraRadera