29 december 2010

1,2,3 och kryp!

Äntligen var det dags att åka till Thilde idag. Felix gick och tjatade hela morgonen, men när jag sa att vi skulle åka efter det att vi hade ätit lunch var han snabb med att säga att vi kan äta det nu och då var klockan bara åtta på morgonen.

Före lunch var vi hemma och tog det lugnt. En av oss som inte tog det lugnt var Nelly. Hon låg på golvet i vardagsrummet och helt plötsligt kröp hon fram hur långt som helst. Hon kröp totalt nog ungefär fem meter. Det måste kännas skönt för henne att det äntligen släppte. Duktig tjej Nelly!


Idag när jag satt och läste tidningen kom Felix och satte sig och ville läsa också. När han fick syn på den här bilden sa han: "Oj, vilka snygga skor! Sådana kan Nelly ha."


Sedan kom den här fyrverkeribilden och då säger Felix: "Batterier. Var det sådana som jag såg hemma hos Hugo?" Det är helt otroligt att han kommer ihåg dessa batterier (fyrverkerier) som vi såg på tolvslaget hemma hos Hugo med familj förra året. Undra hur långt tillbaka han minns egentligen.


När Felix kollade på Bolibompa i morse hade Markus (programledaren) en stor grisdräkt på sig och då säger Felix: "Jag vill också ha en sådan grisdräkt när jag blir så stor." Jag ska visa det för honom när han är i 20-årsåldern och fråga om han fortfarande vill ha en sådan.


Efter lunch åkte vi som planerat till Thilde och hennes familj. Felix var lite blyg i början och gömde sig bakom mig, men efter ett tag så släppte det och han sprang efter Thilde igen. Innan vi skulle åka hem sa han att han tyckte att Thilde var mysig.


"Oj, vad duktig du är på dataspel Thilde"

"Jag känner igen din tröja. Jag hade en likadan body som jag tyckte om."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar