28 december 2010

Memory

I morse när jag frågade vad Felix ville göra ville han bara vara inne och leka. Det var så kallt ute idag runt 12 minusgrader mitt på dagen. Vi lekte med hans nya leksaker som han fick i julkapp. Vi spelade memory, hoppade groda, pusslade och läste bok. Det var en mysig dag med två glada barn. Memory-spelet var lite svårt eftersom det var 48 par så vi fick spela det med motiven uppåt. Omgång nummer två tog jag bort så att det bara var 12 par och då gick det lättare att spela. Jag får öka med ett par lite då och då.



Nelly sitter och tittar på när vi spelar Memory

Mitt när vi sitter och pusslar utbrister Felix helt panikslagen "Nej mamma! Jag glömde ju ge mossa till renarna! Buhää!" Han skulle mata jultomtens renar på julafton, men han hade glömt på grund av alla paketöppningar.

Idag ville Felix leka mamma, pappa, barn uppe på hans rum. Då skulle man laga låtsasmat och bygga med lego. När jag sa att vi kunde gå ner och laga riktig mat till lunch blev Felix tveksam men följde med ner och stekte fiskpinnar. När vi hade ätit upp vår lunch sa jag att en mamma och pappa vill ha kaffe efter maten och då kanske Felix ville ha en kopp eftersom han var pappa, men då ville Felix inte leka längre för det var bara riktiga pappor som dricker kaffe.

I morgon ska vi åka och hälsa på Thilde och hennes tre syskon. Felix har pratat om henne hela dagen. Han ville bygga Thildes hus när vi skulle bygga med lego och han frågar hela tiden hur långt det är kvar till i morgon. Hoppas nu att det är så roligt att träffa Thilde i morgon som han kommer ihåg.

Nelly har ätit kalops idag och hon verkade tycka att det var gott, men efter ett tag så kändes det som att det blev för mycket för då började hon spotta lite väl mycket. Jag slutade då med tanke på vad som hände igår och hoppas att det går bättre i morgon. Det börjar bli dags för henne att få i sig en hel burk mat snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar