27 december 2010

Luktar illa

Stackars Nelly har en mamma som försöker få i henne potatis och palsternacks-puré. Hon har klarat av det ganska bra innan, men idag fick hon nog. Hon spottade ett flertal gånger och till slut så stod hon inte ut och hon började nästan att kräkas av avsmak. Jag tog då mitt förnuft till fånga och slutade mata henne med det. Det tog dock ett bra tag innan hon ville ha något annat i munnen för hon vågade nog inte chansa på att det var något som gick att äta.

Idag var dags att bege sig av från Rottne. Jag förvarnade Felix ett tag innan så att det inte skulle komma som en chock att vi skulle åka hem. Han tog det bra den här gången och han följde med utan några direkta synpunkter.

Hemfärden gick bra, men Nelly blev hungrig när vi var vid Kungsbacka så vi fick stanna där och mata henne och byta blöja. När vi hade åkt i en kvart till blev hon jätteledsen igen och vi förstod inte riktigt vad det var. Efter ett tag så kräktes hon lite och nappen åkte ut så vi misstänkte att det kunde vara det som hon ville ha upp. När vi stannade bilen vid Maxis parkering och Ola lyfte bak Nelly till mig vet jag vad det var som var fel. Hon luktade så mycket bajs så att Felix var tvungen att hålla för näsan. Stackaren hade suttit där och velat bajsa, men det är inte så lätt när man sitter fastspänd i en bilstol. När hon tog i för att få ut det kräktes hon säkert upp överskottet av kraftansträngningen.

Det luktar illa mamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar