3 december 2010

Hundar

Vid lunchtid idag åkte vi och besökte Madde, Josefin och Jannicke och deras två hundar Denny och Charlie. Felix var så spänd över att träffa de två hundarna och han satt hela bilresan dit och frågade om vi var framme snart för han ville klappa dem. När vi väl kom dit så blev han livrädd för hundarna eftersom de skällde när de inte fick komma fram och hälsa på oss. Felix förstod inte att de skulle lugna sig om de fick komma och lukta på oss.

När vi satt och åt våra våfflor hörde Madde att Charlie tuggade på någonting i hallen och det han tuggade på var Nellys napp som hade legat i hennes bilstol. Nappen var trasig och det var inte bra eftersom Nelly började bli trött och då är nappen guld värd. Som tur var hade pappa Ola lagt en extranapp i skötväskan.

Josefin och Jannicke ska få en lillasyster som är beräknad att komma om två veckor så de tyckte att det var roligt att få träffa Nelly så att de kunde öva på henne.


Jannicke hade en fin Hello Kitty-jacka på sig idag och när jag sa till Felix att han skulle titta på hennes fina jacka sa han att han inte gillar rosa, eftersom det är en tjejfärg. Det är lustigt eftersom han för ett halvår sedan valde knallrosa Hello Kitty-tofflor istället för ett par svarta med Cars. Snart börjar han väl med tjejbaciller också.

Det blev ingen klapp av hundarna, men precis innan vi skulle åka hem så fick Charlie i alla fall komma och lukta på Felix, men Felix vågade ändå inte klappa honom.


Felix kom på när vi skulle gå hem att han hade glömt av att gå ut och leka så han var tvungen att rulla runt i snön som låg vid bilen innan vi åkte.


Nelly var på god väg att krypa idag igen. Hon låg på alla fyra i babygymmet och hoppade fram och tillbaka, men kom inte någonstans.


När vi åt middag ikväll frågade Felix mig än en gång varför han inte får gifta sig med mig. Till slut sa han: "Men mamma varför får jag inte gifta mig med dig? Om jag inte får det får jag gifta mig med en pojke istället." Ja, vad svarar man på det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar