7 december 2010

Grattis Pappa Ola

I morse fick jag väcka Felix strax efter klockan sex eftersom vi skulle väcka pappa Ola på hans födelsedag. Det var så typiskt att Felix sov så gott, men hade jag inte väckt honom hade han blivit ledsen för att han inte hade fått vara med och sjunga och gratta. Felix vaknade snabbt när jag sa att vi skulle ge pappa paket. Han ställde gärna upp med att öppna paketen också.


När jag lämnade Felix på dagis idag sa han att han inte orkade gå på utflykt. Han orkade inte heller bära sin väska för han var trött i benen. Tydligen hade han sagt så här hela dagen sedan också fick jag reda på när jag hämtade honom. Lärarna hade inte känt igenom honom så de misstänkte att han kanske börjar bli sjuk. Jag tror att det var för att jag väckte honom så han var för trött eftersom han inte fått sova färdigt. Han hade även kissat ner sig när han låg och vilade på soffan på dagis så den dynan han låg på hade de fått tvätta.

Medan Felix var på dagis var jag och Nelly och träffade mina jobbarkompisar och deras bebisar. Det skiljer inte mycket i ålder mellan barnen så det är roligt att se hur mycket barnen utvecklas på bara några veckor/månader. Nelly ville inte alls sova när vi var där eftersom det var så spännande att titta på alla barn. Till slut kom hon till ro, men det var inte en så lång sovstund för sedan ville hon upp och speja igen. Till sin stora lycka hade även Leon en sådan hoppgunga som Nelly har fått låna av Oscar.



Hugo, Selma, Nelly, Leon, Alice och Love

Jag var på Maxi idag och inhandlade en Laban och Labolina-tvål till Felix. När jag gav den till Felix blev han överlycklig och sa: "Mamma, hade Maxi den tvålen? Jag visste inte att de hade den. Var står den då? Vad snäll du var som köpte den till mig mamma, verkligen!" Tänk att en liten tvål kan göra honom så glad.


När pappa Ola kom hem så åt vi kinamat och Felix fick julmust i sitt "kalas-glas" för att fira Olas födelsedag. Han ser så stolt ut när han dricker ur sitt plastglas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar