6 december 2010

Bula

Felix ville ta med sig sin snuttefilt till dagis idag. Jag sa att det kanske är dumt att ta med den så att han inte tappar bort den där, men han var fast besluten på att ha den med. Snuttefilten följde alltså med och Felix hade haft den med sig hela förmiddagen.

Jag lämnade Nelly hos mormor och morfar några timmar idag, medan jag var på jobbet. Hon hade varit så snäll och ätit och sovit bra.



När jag hade hämtat Felix på dagis och kommit en bit på väg till mormor och morfar ropade Felix: "Stanna bilen mamma! Jag har glömt en sak. Min snutte!! Jag kan inte sova utan den" Jag ville inte vända eftersom jag hade hunnit en bra bit, men han lugnade ner sig efter ett tag.

Nelly hade en bra dag idag, men det var även lite tråkigheter. Den första var när hon skulle börja krypa hos mormor och morfar. Det blev inte riktigt som hon hade tänkt sig utan hon ramlade rakt fram med ansiktet rakt ner i golvet. Hon blev så ledsen. Som om inte detta var nog så satt hon i hallen en liten stund idag och det gick bra tills..... Felix började klappa henne på nacken. Denna klapp gjorde så att Nelly välte framåt och hamnade med pannan rakt ner i tröskeln. Hon fick en rejäl bula och det är den första bulan i hennes liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar