22 december 2010

Majskrok

Det första Felix gjorde i morse när han vaknade var att gå och säga god morgon till nyckelpigan. Den verkar ha det bra där inne i insektsburken.

Idag har Nelly tuggat både på det ena och det andra. Hon satt och åt på skallran som Felix fick när han var liten. Det värsta var att det svarta håret på den kväljde henne något när hon tryckte ner den halvvägs ner i halsen. Svårt att förstå att hon gör det om och om igen när hon nästan kräks. Något annat som Nelly åt på idag var en majskrok. Det var första gången som hon smakade på en sådan och hon rös när hon fick in den i munnen, men sedan kunde hon nog inte bestämma sig för om hon tyckte att den var god eller inte.



Felix ville inte gå ut och leka i snön idag för han tycker att det är för kallt. Eftersom vi har mycket att förbereda inför jul så kändes det bra att vara inne och pyssla. Vi lekte lite med lego och vi byggde då ett stall som Felix kunde ha sina hästar i.


I eftermiddags lekte vi kurragömma, vilket inte är ovanligt i detta hus. Idag var det lite nya regler för nu skulle Felix bestämma i vilket rum som jag skulle gömma mig. När jag inte gjorde detta utan gömde mig på något annat ställe blev han lite småirriterad, men sedan tyckte han att mitt gömställe var så bra så han också ville gömma sig där. Det var därför inte så svårt för mig att hitta honom. Nelly låg och tittade på oss när vi sprang runt och verkade tycka att det var roligt att leka kurragömma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar