9 december 2010

Strömmen, var är du?

Tidigt i morse märkte jag att strömmen hade gått. Jag väntade bara på att Felix skulle vakna och märka att hans nattlampa inte lös. Oj, så rätt jag hade. Redan efter kanske bara en kvart hörde jag ett illtjut inifrån hans rum. Han skrek: "Jag ser ingenting mamma! Det är alldeles schvatt". Jag fick bära in honom till oss så kunde han sova en liten stund till i alla fall.

Klockan sex ville varken Nelly eller Felix sova längre och då var inte strömmen tillbaka så vi fick tända massa ljus och brasan. Det var riktigt mysigt tyckte jag, men Felix var helt förstörd för han kunde inte se när han lekte. När jag förklarade för honom att strömmen hade gått, men kanske kommer tillbaka snart började han ropa: "Var är du strömmen? Hallå? Var är du? Kom tillbaka!" Efter ett tag fortsatte han med att säga: "Nu vet jag var strömmen är någonstans! Den har gått till något annat hus och lyser, men kommer tillbaka till oss sedan." Efter fyra timmar kom den tilllbaka till oss, men då hade det blivit ljust.

I eftermiddags fick Felix ett ryck och skulle måla i en massa målarböcker. Favoriten var dock en målarbok med Musse, Kalle Anka och deras vänner. När han satt där och målade i den sa jag att jag inte hade sett den målarboken tidigare och då svarade han: "Den fick jag när jag skulle vara i ett speciellt rum och inte skrika, så här BÄÄÄÄÄH. Nu vet jag var jag var någonstans. I kyrkan!" Det måste ha varit på Nellys dop som han fick den, men jag såg aldrig att han målade i den där.


Nelly är inte riktigt på humör idag. Det verkar som att hon har ont i sin mun stackaren. Hoppas att det kommer ut en tand snart......



Strömmen försvann en gång till sedan på kvällen och var borta i två timmar till och då försvann den mitt i Felix filmtittande som han äntligen fick lov att göra efter ett tjatande under hela dagen. Nelly satt ensam i köket när strömmen gick så hon såg något förvirrad ut kan man säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar