4 december 2010

Pulka

Idag var jag och Felix ute på en shoppingtur och köpte lite julklappar och annat smått och gott. Vi inhandlade även en pulka till Felix och en bebispulka till Nelly. Vi provåkte Felix pulka när vi kom hem och den gick snabbt och bra.



När vi var på Maxi och handlade bjöd de på tårta där och Felix blev nöjd och glad över detta. När jag pratade om det i bilen hem att det var gott att vi fick tårta svarade Felix: "Men mamma, måste du prata om den där tårtan hela tiden. Vi har redan ätit den nu!" Det verkar som att man är en tjatig mamma.


Ikväll ska Ola på fest och när jag sa till Felix att vi kommer sova när han kommer hem var han fast besluten på att inte han skulle göra det och hans förklaring var: "Jag sover inte på nätterna för jag är som ugglorna. Du förstår jag har inte så mycket sömn kvar." Det är lustigt för han sover som en stock varje kväll som jag går upp och lägger mig.

När vi åt middag idag frågade jag Felix om han kommer ihåg vad vi heter i efternamn. Han svarade då: "Ja, vi heter San, Ola och Felix Linde och Nelly Belly". Vi får nog sluta att säga Nelly Belly så mycket som vi gör.

1 kommentar:

  1. Det var säkert bättre än förra gången, när han var med farfar. Då bjöd tanten på gammaldagsmjölk. Felix höll god min, men såg lite besviken ut.

    SvaraRadera