15 februari 2011

Bilfärd

Idag stod det på schemat att åka till farmor och farfar i Rottne. Det gjorde så att Felix hade svårt att sova i natt och han vaknade vid fyra på morgonen och tyckte att det var dags att åka. Han fick lugna ner sig med att åka till efter att han hade varit på dagis. Jag lovade att hämta honom vid halv ett när han hade ätit färdigt sin lunch. Fröknarna berättade för mig när jag hämtade honom att Felix hade frågat direkt efter det att han hade ätit upp om inte jag kommer snart. Det brukar inte höra till vanligheten att han vill att jag ska komma och hämta honom. När jag kom innanför dörren på dagis, sprang han fram till mig och ropade; "Jaaa, mamma!!!" Det var härligt att få känna hur det känns att han blir så glad när man kommer och hämtar honom.

Vi åkte direkt från dagis, bara jag och barnen. Resan började bra, men efter ett tag så började Nelly bli otålig så i Borås fick vi stanna för att ge Nelly lite gröt och så fick hon lätta på trycket lite. Efter en halvtimme kunde vi fortsätta köra och det var inte en lång stund efter det att vi hade startat igen som båda barnen somnade. Felix sa till mig strax före han somnade att han inte alls var trött.


Felix tittade på både Alvin och Gänget och Dumbo




Barnen sov i två timmar så resan gick väldigt bra och Felix var glad när han vaknade att det inte var så långt kvar. När jag råkade köra fel en gång blev Felix helt förskräckt och trodde att vi inte kunde komma fram till farmor och farfar, men det gjorde vi. Vid fem-tiden var vi framme i Rottne och Felix blev så glad när han fick syn på farmor och farfar.


Det var mycket lek med en gång när vi kom fram. Felix villeleka med de sakerna som han brukar och helst allt på en gång. Det var lek med plastdjuren och sedan kom farmor Kim på att de kunde leka buss. När Felix var chaufför och Kim skulle betala för en biljett till Rottne, sa Felix att det kostade 110 kr, men när Bengt skulle betala behövde han bara betala 108 kr.






Felix fick också tag i några örhängen som Kim hade och så här fin blev han med dem på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar