8 februari 2011

Katrinplommon

Igår fick vi reda på att marsvinet Pax är död, som Felix kastade in i buren i höstas. Jag blev orolig först att det var på grund av det, men det var det inte. Jag berättade det för Felix i morse och då såg han ledsen ut och sa; "Åh stackars Thilde!" När vi sedan åkte till dagis satt han fortfarande och funderade över detta och sa;  "Har de vatten hemma hos Thilde? I så fall kanske Pax flöt ut och hajen åt upp honom" När jag sa att det inte var så kom han på vad det var. "Han åt för mycket morot."

Felix visade mig en fin gubbe som han hade ritat på dagis för ett tag sedan. Han sa att det var Thilde som han hade ritat av. Thilde är fortfarande hans stora idol, men Nelly är den sötaste flickan som finns sa han idag.


Idag var Felix så stolt när jag hämtade honom från dagis eftersom fröken hade berömt honom under utflykten. Tydligen så hade alla barn förutom Felix sprungit i förväg även fast fröknarna hade sagt till honom. Det hade bara varit Felix som hade stått kvar och det hör inte till vanligheten så fröken hade tyckt att han var jätteduktig.

Lilla Nelly är så hård i magen så hon sitter och tar i för fullt, men det kommer knappt ut någonting. Vi köpte därför katrinplommon så det fick hon till mellanmål. Som tur var tyckte hon att det smakade gott. Efter katrinplommon så fick hon smaka på apelsin och det tyckte hon till en början var surt, men sedan så sög hon på det med belåtenhet. Jag fick bara ge henne pyttesmå bitar eftersom hon satte i halsen så fort hon fick för mycket. Det är inte så lätt att äta utan tänder.




Jag och Felix försökte spela tre-i-rad idag, men det gick inte så bra när Nelly var nere på golvet. Hon tyckte att det var så roligt att gå och flytta på stenarna. Hon fick till slut sitta i mitt knä och hålla i någon annan leksak så att jag och Felix kunde spela färdigt.


Idag när vi var och handlade så fick man en Safari Tube om man köpte tre yoghurtprodukter av märket Safari. En sådan Tube kan man ha till halsduk, hårband m.m. Felix vill ha den som halsduk och inte på håret för det har bara tjejer, enligt honom.



Felix pratade med sin kompis Hugo idag i telefonen. Hugo har haft feber och varit sjuk så Felix frågade honom hur han mådde. Hugo hade då svarat att han mådde bra igen och då ser Felix frågande ut och säger; "Var är sjukan nu då? Hur fick du bort sjuket?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar