13 februari 2011

Simmarna

Idag var det nya kursstarter på simmet. Nelly började på "Tumlaren" och Felix började på "Lek och plask". Det var spännande att se hur Felix skulle vara i vattnet eftersom det var längesedan som han gick på babysim. När vi satte oss i bilen sa Felix; "Mamma, jag trodde aldrig att jag skulle få bada i Nellys bassäng och idag ska jag få göra det! Jag är glad för det."

Nelly hon var lika lätt att bada med som vanligt och idag var det mest repetitionsövningar. Felix rös till lite när vi kom ner i vattnet, men efter bara några minuter trivdes han som fisken i vattnet. Han skulle öva på att sparka sig fram till en leksak när jag hade honom på min utsträckta arm och det gick jättebra. Han var verkligen duktig under hela passet och vi hade det jätteroligt.



Förväntansfull Felix




När det var dags för att avsluta Felix lektion fick han för sig att han ville stå nere på bassängbotten, men eftersom han inte bottnade så ville jag inte att vi skulle göra det idag. Simledaren sa även till alla barnen att de var tvungna att skynda sig upp så att nästa grupp kunde komma ner i bassängen. Det här ledde till att Felix fick ett häftigt utbrott. Han bara sparkade och slog runtomkring sig när vi kom in i omklädningsrummet. Det var inte lätt att få honom att lugna sig och till och med ledaren som var inne och bytte om försökte hjälpa till att förklara för honom varför han inte fick stå på botten idag, men det hjälpte inte. Efter en stund när jag satte på duschen fick jag honom att tänka på något annat så då blev han lugn igen. De andra barnen tittade på honom helt skärrat. Jag sa till Felix att händer det här en gång till så blir det ingen mer simning för hans del och då sa han; "Förlåt mamma." och såg ledsen ut. Hans häftiga reaktion var nog på grund av att han var så trött för han somnade till en stund i bilen, men vi var tvungna att väcka honom och det blir som jag tidigare har skrivit inte bra.

Ikväll när Ola skulle läsa godnattsaga för Felix så läste de en bok om djur som det var längesedan vi läste. För varje nytt djur som kom upp på en sida så strök han sin kind mot bilden och sa; "Åh vad jag har saknat dig!" Det var skönt att det var en lugn och snäll Felix som fick möta John Blund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar