25 februari 2011

Smycken

Idag släpade jag med mig barnen på en utförsäljning av smycken inne i Göteborg. Felix stod så snällt på ståbrädan till vagnen den mesta av tiden. Som tur var hade de fruktkolor att bjuda på så Felix hade fullt sjå med att äta på den i princip under hela shoppingen. Vid ett tillfälle lutade han sig för mycket bakåt när han stod på ståbrädan så jag märkte bara bakom mig hur vagnen välter framåt. Som tur var hann jag fånga upp den och även en annan tjej hjälpte till. Nelly såg lite chockad ut i vagnen, men allt gick bra.

Efter smyckesshoppingen åkte vi och åt lite mellanmål på Maxis servering innan vi gick in och handlade fredagsgodis till Felix. Felix fick en korv med bröd och Nelly lite mosad banan. Mitt under ätandet börjar Felix springa runt så jag får säga till honom att sätta sig ner, men han lyssnar inte på det utan ropar istället högt och ljudligt att han är bajsnödig. Jag fick springa med honom på toaletten medan några äldre damer fick passa Nelly. Nelly såg ut att trivas i deras sällskap för hon satt och tittade på dem hela tiden från det att jag gick till att jag kom tillbaka.



När vi kom hem hade det kommit ett stort vitt  kuvert i brevlådan. Det innehöll de kalsonger som Felix glömde i hos farmor och farfar, vilka farmor Kim hade skickat hit. Felix hade tidigare föreslagit att vi skulle åka tillbaka till Rottne och hämta dem, men det kändes lite onödigt. När Felix öppnade kuvertet med kalsongerna satt han bara och tittade på dem tyst en stund och sedan sa han; "Men, hur hamnade de där?"


Nelly fick prova sitt nya halsband som hon fick idag. Hon får vänta ett tag med att ha det på sig eftersom hon gärna drar och sliter i det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar