17 februari 2011

Pirre

Efter frukosten idag hittade Felix det "Kinder-ägg" som jag köpte till honom på alla hjärtans dag, men glömde lämna. Han undrade vad det var och när jag sa att det ligger en liten sak där i så ville han öppna pappret och det fick han göra. När han kom fram till chokladägget så undrade han om det var överraskningen, men jag sa åt honom att det fanns något inuti chokladen. Han blev konfunderad över hur han skulle komma åt överraskningen. När han insåg att han fick bita sönder chokladen tog han och gnagde lite försiktigt på toppen tills han kom åt den lilla plastkulan. I plastkulan låg trucken i "Cars" och den gick Felix och lade i sin resväsa efter att ha lekt med den lite snabbt. Han ville vara säker på att han inte glömmer den här.


I morse höll jag och Felix på att måla på griffeltavlan. Jag ritade en palm och då ritade Felix en gubbe, vilken han fyllde i ansiktet med gul krita. Det var solkräm enligt Felix för det måste man han när man är på stranden.


Vid lunch idag åkte jag och Nelly och hämtade faster Pirre. Vi åkte till ett köpcentra och där åt vi bland annat lunch. Nelly fick lite lasagne och medan hon åt satt hon och stirrade på tre snickare som också satt där och åt lunch. Hon fick respons på sitt flirtande, så när de hade ätit färdigt och gick därirfrån såg hon verkligen besviken ut.


Medan vi hade varit borta hade Felix lekt med farmor hela tiden. Det var både en trött Felix och en trött farmor Kim som mötte oss när vi kom hem. När Felix ville fortsätta leka med farmor och hon sa att hon var för trött så hällde Felix upp lite saft till henne så att hon inte skulle vara trött längre.

Det var tur att Pirre kom med för nu kunde Felix leka och busa lite med henne också. Det var kast med filt och lite hästlek.



Lille Pirre vet inte vad hon har gett sig in i

Det var inte bara Felix som blev glad över att Pirre kom utan även också Nelly. Nu fick hon ännu ett hår att dra i. Hon såg helt överlycklig ut när fick lov att äta och dra så mycket hon ville.


Felix bad mig att ta ett kort på han och Nelly. Det verkade inte som att Nelly ville vara med, men Felix ser nöjd ut i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar