24 februari 2011

Eva

I morse när Felix vaknade ropade han till mig att jag skulle komma upp till övervåningen. När jag kom upp stod Felix vid ingången till sitt rum och tittade lite blygt på mig och sa; "Mamma, jag lovar att jag inte ska sparka på lilla Nelly någon mer gång. Hon får leka med mig hela dagen idag om hon vill. Mamma, får jag titta på filmen nu då?" Han är för söt lille Felix. Han hade legat och funderat över det som hände igår när jag stängde av filmen för att han hade sparkat mot Nelly. Han gick runt och fjäskade för Nelly hela morgonen.

Idag när vi hämtade Felix på dagis var han ute och lekte. Han satt och snurrade runt en pinne och jag fick putta på honom ändå mer för han ville bli snurrig. Felix hade ramlat och slagit huvudet i isen idag när han åkte kana nerför backen. Han hade suttit och vilat en stund efteråt, men repade sig snabbt och fortsatte sedan åka igen.



När vi kom hem fick han titta klart på "Fem myror.." och när vi sitter där och tittar så håller Magnus och Brasse på att fjäska för Eva på filmen. Då säger Felix; "Jag tycker inte att Eva är fin." Han förstod med andra ord inte varför Magnus och Brasse bråkar om henne. En stund senare kommer Eva i en galaklänning och då säger Felix; "Nu är Eva fin!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar