4 februari 2011

Ett rött paket

Det blev en tidig morgon idag som vanligt. Vi planerade för att gå ut och gå en promenad, men efter två försök gav vi upp. Varenda gång som jag skulle gå ut och hämta vagnen så började det ösregna och blåsa. Det var inte Felix så ledsen för, eftersom han ville vara inne och leka idag.

Jag och Felix skrev ut en massa olika målarbokssidor från internet som vi satt och färglade. När jag försökte visa Felix hur han skulle hålla i kritan blev han arg och ville inte måla mer. Jag lovade honom att inte lägga mig i hur han håller kritan mer, men det är svårt att inte ge honom tips. Det kommer väl så småningom.


Felix och Nelly börjar leka mer och mer tillsammans, eller rättare sagt så kryper Nelly till Felix hela tiden och det är inte alltid som Felix vill ha sällskap. De gånger som han vill ha sällskap har de roligt ihop och skrattar och busar. Det är härligt att se.


Idag gick Nelly två steg när hon höll sig i soffan och hon  kunde stå själv ett tag när jag släppte henne. Hon kämpar och sliter så hon gör framsteg varje dag.

I eftermiddags lekte Felix tomte med sitt legopaket. Tänk att en sådan liten sak kan vara så populär. Han leker med den i princip varje dag. I paketet är det meningen att man ska lägga en legobit och det gör Felix oftast, men ibland kan det vara någon annan liten sak. Idag fick jag paketet kanske tjugo gånger och alla gånger innehöll det en röd legobit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar