21 januari 2011

Mössa på

Idag fick Nelly modella med pappa Olas nyinköpta kläder från Lindex. Det var en rendräkt och en body med semlor på. Nelly hade känt på pälsen som var på magen när hon fick på sig rendräkten och undrade säkert vad det var för något som var där.




Till lunch idag fick Felix kyckling med currysås. När han fick syn på maten utbrast han; "Det här är min favoritmat."  Efter att ha ätit en massa sås sa han att det var lite starkt och då började han att dricka en massa juice, men Ola sa att det var bättre att han drack mjölk om han tyckte såsen var stark. Felix konstaterade trots det att juice var bättre mot stark currysås än vad mjölk var.

Under dagen sa Felix att han frös. När Ola sa att han kunde ta på sig en mössa så sa Felix; "Ja, mössa är bra att ha inne. Nu ska jag gå ut på låtsas." Sedan satt han och lekte med mössan på en stund. Han är bra tokig ibland lille Felix.



Jag fick en elefant i julklapp som jag ska hänga mina ringar på och den fick Felix syn på idag i badrumsskåpet. Han blev helt överförtjust och sa; "Åh vad den är snygg. Så snygg den är!"

På kvällen åkte pappa Ola, Felix och Nelly till Johan, Hugo och Emil eftersom jag skulle ha tjejmiddag. Felix och Hugo sprang runt och lekte till nästan tio. Det slutade med att Felix kom fram till Ola helt svettig och sa;  "Pappa nu är jag tlött och vill åka hem". Han somnade som en stock med en gång i bilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar